O NAS

WYSZUKIWARKA
NEWSLETTER
Interesuje Cię nasza oferta? Wpisz swój e-mail, aby otrzymywać bieżące informacje o naszych produktach.
Klipsch » O nas » Historia

HISTORIA MARKI KLIPSCH

Niewiele firm produkujących głośniki istnieją tak długo jak Klipsch. Od ponad 60 lat, firma produkuje głośniki, które tworzą najbardziej pochłaniające, pełne emocji i dynamizmu doświadczenia dźwiękowe. W siódmej dekadzie naszej działalności pozostajemy zaangażowani tak jak nigdy wcześniej w dostarczanie tego, co stanowi znak rozpoznawczy dźwięku Klipsch - mocy, szczegółowości i emocji.

1904 - 9 marca, legenda audio - Paul W. Klipsch (PWK) rodzi się w Elkhart, w stanie Indiana. Jak się później okaże, będzie jedynym dzieckiem Oscara W. Klipscha i Minny Eddy.
19301930 - Pracując w Chile, w Ameryce Południowej przy eksploatacji lokomotyw, Paul W. Klipsch staje się entuzjastą i amatorem radia. Porównując głośniki stożkowe i tubowe, odkrywa wyższość głośników tubowych.
1934 - Podczas studiów na Uniwersytecie Stanforda, jeden z kolegów Paula W. Klipscha mówi mu, że głośniki brzmią lepiej, gdy ustawione są w rogu.
1938 - Stosując idee, że głośniki tubowe są bardziej wydajne i że brzmią one lepiej w rogu, Paul W. Klipsch opracowuje pierwszy prototyp kolumny Klipschorn®.
1945 1945 - Paul W. Klipsch uzyskuje patent na konstrukcję głośnika Klipschorn, co ma zasadnicze znaczenie w rozpoczęciu ery Hi-Fi.
1946 1946 - W wieku 42 lat, rozpoczynając swoją piątą karierę zawodową, Paul W. Klipsch rejestruje nazwę Klipsch & Associates i rozpoczyna sprzedaż głośników Klipschorn naukowcom i audiofilom. W tym okresie pracuje w cynowej wiacie w mieście Hope, w stanie Arkansas. Lokalny producent obudów i firma Baldwin Piano Company pomagają Paulowi w budowie pierwszych 20 głośników Klipschorn.
1948 - Paul W. Klipsch nabywa pierwszy budynek fabryczny, będący uprzednio budynkiem centrali telefonicznej poligonu wojskowego w Hope i zatrudnia swojego pierwszego pracownika – wykonawcę obudów Lloyda McClellana. Pierwszy wyprodukowany tam głośnik Klipschorn ma numer 121. Ta pierwsza fabryka jest dzisiaj Muzeum Klipscha.
1957 1957 - Paul W. Klipsch wprowadza swój eksperymentalny głośnik Heresy, faktycznie pierwszy głośnik kanału centralnego na świecie. Rok później prezentuje go na wystawie światowej w Brukseli.
1957 - Paul W. Klipsch wprowadza swój eksperymentalny głośnik Heresy, faktycznie pierwszy głośnik kanału centralnego na świecie. Rok później prezentuje go na wystawie światowej w Brukseli.
1963 - Paul Klipsch konstruuje głośnik La Scala przeznaczony do segmentu widowisk. Kandydat na gubernatora stanu Arkansas Winthrop Rockefeller będzie ich używał w późniejszym czasie podczas wygłaszania swych przemów publicznych. La Scala wchodzi również w krąg zainteresowania audiofilów, ponieważ jest uważana za „przenośną” i bardziej przystępną wersję kolumny Klipschorn.
1977 - Klipsch & Associates wzmacnia swoją linię głośników profesjonalnych 250-kliogramowym głośnikiem MCM. Przeznaczony do zastosowania w kinach, MCM posiada wystarczającą moc, aby przewrócić dom do góry nogami.
1978 - Paul W. Klipsch otrzymuje najwyższe odznaczenie Stowarzyszenia Inżynierów Dźwięku, prestiżową Silver Medal Award, za jego wkład w konstruowanie głośników i pomiar zniekształceń.
1980 - Wprawdzie kina stosowały głośniki Klipschorn już we wczesnych latach 50, aby zachwycić publiczność, to formalnie Klipsch inicjuje swoją działalność w profesjonalnym biznesie kinowym po sprzedaży systemu MCM Johnowi Allenowi. Allen zorganizował pierwszą „cyfrową” prezentację audio ścieżki dźwiękowej filmu przy użyciu głośników Klipsch.
1984 - Paul W. Klipsch zostaje wprowadzony do Sali Chwały audio.
1989 1989 - W wieku 85 lat, Paul W. Klipsch sprzedaje Klipsch & Associates kuzynowi i biznesmenowi z Indianapolis Fredowi S. Klipschowi i jego żonie Judy. Podczas gdy produkcja pozostaje w Hope, w stanie Arkansas, operacje biznesowe przeniesione zostają do Indianapolis, w stanie Indiana. Nazwa firmy zostaje zmieniona na Klipsch, Inc., a jednym z pierwszych linii produktów, która wychodzi z „nowej” firmy jest seria Tangent , przeznaczona oryginalnie dla armii amerykańskiej.
1992 - Klipsch wchodzi na rynek głośników użytku domowego, wprowadzając dwa głośniki ścienne - IW 100 i IW 200. Wprowadzony jest również głośnik kanału centralnego Academy, będący pierwszym głośnikiem kanału centralnego wyprodukowanym przez Klipsch, przeznaczonym do aplikacji dźwięku surround kina domowego.
1993 - Wraz z zyskiwaniem na znaczeniu 5.1-kanałowego dźwięku surround kina domowego, Klipsch rozpoczyna tworzenie swojego portfolio audio wprowadzając pierwszą linię aktywnych subwooferów.
1995 - Honorując osiągnięcia Paula W. Klipscha, Uniwersytet stanu Nowy Meksyk (PWK uzyskał stopień Bachelor of Science tego uniwersytetu w 1926) zmienia nazwę wydziału inżynierii na Klipsch School of Electrical and Computer Engineering.
1996 - Klipsch wprowadza Rebel “8”, pierwszy kompaktowy głośnik satelitarny w ofercie firmy.
1997 1997 - Paul W. Klipsch zostaje wprowadzony do Sali Chwały Techniki i Nauki. Zaszczyt ten dzieli z Thomasem Edisonem, Georgem Washingtonem Carverem i braćmi Wright . Sala Chwały Techniki wyraża uznanie tym, którzy przyczynili się do polepszenia jakości życia człowieka poprzez indywidualny wkład oparty o zasady naukowe i techniczne. Klipsch wprowadza również serie Synergy zawierającą linie monitorów i kolumn.
1998 - Zastępując system Rebel z 1996 roku, Klipsch wprowadza Quintet, aby jeszcze lepiej odpowiedzieć na popyt na jeszcze mniejsze, niezajmujące dużo miejsca zestawy głośnikowe.
1999 - Klipsch wprowadza pierwszy na świecie system głośników komputerowych z certyfikatem THX®-. Kosztujący 249$, ProMedia v.2-400 na zawsze zmienia sposób myślenia o głośnikach multimedialnych. Na rynek wprowadzona zostaje pierwsza generacja głośników serii Reference.
2000 - Klipsch przenosi swoją siedzibę główną do aktualnej lokalizacji w północno-zachodniej części Indianapolis. Zmieniona zostaje również nazwa firmy na Klipsch Audio Technologies. Fred S. Klipsch uzyskuje tytuł przedsiębiorcy roku Indiany 2000 nadawany przez Ernst & Young w kategorii produkcji.
2001 2001 - Klipsch rozpoczyna budowę jednej z najbardziej zaawansowanych placówek badawczych w dziedzinie audio użytkowego na środkowym zachodzie. Klipsch Engineering and Technology Center może się dzisiaj poszczycić dwoma pomieszczeniami bezechowymi, cyfrowymi elektronicznymi stacjami roboczymi, w pełni wyposażonymi laboratoriami transduktorowymi, sklepem z modelami inżynieryjnymi i laboratorium designu przemysłowego.
2002 2002 - 5 maja umiera legenda audio Paul W. Klipsch . W trakcie swojego życia, ten niezmordowany perfekcjonista uzyskał 23 patenty.
2004 - W 2004, na Międzynarodowym Pokazie Elektroniki Użytkowej (International Consumer Electronics Show - CES), Paul W. Klipsch zostaje wprowadzony do Sali Chwały Elektroniki Użytkowej. Stowarzyszenie Elektroniki Użytkowej (CEA) ustanowiło tę Salę Chwały w 2000, aby honorować liderów, których kreatywność, wytrwałość i determinacja przyczyniły się do obecnego kształtu tej gałęzi przemysłu.
2005 - Klipsch wchodzi na rynek akcesoriów iPoda® wprowadzając iFi. Jako pierwszy na rynku domowy system stereofoniczny dokujący iPoda, ten 2-1-kanałowy zestaw staje się ulubieńcem recenzentów i uzyskuje uznanie wielu dziennikarzy. Klipsch nabywa ponadto duńskiego Jamo, przyspieszając swoją globalną ekspansję.
2006 - W styczniu, Klipsch obchodzi swoje 60 urodziny na Międzynarodowym Pokazie Elektroniki Użytkowej w Las Vegas. W lutym Fred S. Klipsch wprowadzony zostaje do Sali Chwały centralnej Indiany. W sierpniu firma nabywa Audio Products International (API), twórcę mark głośników Mirage®, Energy® i Athena®. Arkansas Institute for Performance Excellence (AIPE) wybiera placówkę produkcyjną Klipscha usytuowaną w Hope na laureata nagrody 2006 Commitment Award. Best Buy honoruje Klipscha nagrodą Bravo Award, uznając firmę za partnera handlowego roku w sekcji audio-video.
2007 2007 - Podczas gdy Fred S. Klipsch otrzymuje doktorat honoris causa w dziedzinie technologii Uniwersytetu Purdue, firma wprowadza wiele nowych kategorii produktów, włączając słuchawki i urządzenia high-endowe. Image i Custom uznane zostają za najwygodniejsze słuchawki o bardzo wysokich osiągach na rynku. Image uzyskują również uznanie, będąc najmniejszymi i najlżejszymi słuchawkami dokanałowymi na rynku. Klipsch uzyskuje patent na ukośną konstrukcję tuby (#7,275,621), technologię zastosowaną w głośnikach ściennych R-5650-S i KS-7800-THX. Wprowadzona na targach IFA w Berlinie, luksusowa kolumna wolnostojąca Palladium P-39F, po 20,000$ za parę, stanowi szczyt możliwości współczesnej technologii kolumny tubowej i kunsztu wykonania. Drugi rok z rzędu, Best Buy honoruje Klipscha nagrodą Bravo Award,uznając firmę za partnera handlowego roku w sekcji audio-video.
2008 2008 - W styczniu, podczas gdy słuchawki Image X10 i kolumna wolonostojąca Icon Series XF-48 otrzymują nagrody CES za innowacyjność, firma prezentuje podczas CES w Hard Rock Hotel w Las Vegas motocykl Klipsch, wyprodukowany przez Klipsch and Orange County Choppers™. W tym samym roku, głośnik Klipsch zostają zainstalowane w siedzibie głównej OCC w Newburgh, w stanie Nowy York. W kwietniu Klipsch wraz z sześcioma wybranymi detalistami rozpoczyna pierwszą w historii sprzedaż w sieci głośników serii Reference . W lipcu, cała siedmio-modelowa high-endowa seria Palladium™ zostaje udostępniona na całym świecie, podczas gdy głośnik ścienny KL-7502-THX uzyskuje miano Produktu Roku 2008 przyznane przez magazyn Electronic House.
2009 2009 - W maju, Klipsch wprowadza słuchawki Image S4 „odporne na recesję”. Jest to jednocześnie jeden z najbardziej udanych produktów w historii firmy – wysyłki towaru odbywają się nawet nocą. Słuchawki te pojawiły się w Ellen DeGeneres Show i uznane zostały przez CNET za jeden z 10 najpopularniejszych gadżetów MP3 i uzyskały również nadane przez CNET miani najlepszego produktu lata 2009. Będąc przygotowanym na czas na przejście na telewizję cyfrową, które nastąpiło 12 czerwca, Klipsch wprowadza serię HD Theater, dowodząc, że obraz wysokiej rozdzielczości wymaga dźwięku wysokiej rozdzielczości. Klipsch umieszcza w USA Today reklamę HD Theater 500, aby wesprzeć wprowadzenie tego zestawu na rynek. W sierpniu, Klipsch przekracza następną granicę w segmencie słuchawek, wprowadzając zestawy słuchawkowe Image S4i i S2m. S4i uznawane są za pierwszy zestaw słuchawkowy wyprodukowany przez firmę zewnętrzną oferujące pełne sterowanie zawartością muzyczną i filmową iPhona 3GS, iPoda touch i iPoda. Uzyskują one natychmiast nagrodę Editor’s Choice Award pisma PC Magazine. Klipsch wprowadza czwartą generację kolumn Quintet, które produkowane są od 11 lat i są najlepiej sprzedającym się system dźwięku surround wszechczasów Klipscha. We wrześniu oddani liderzy - Fred i Judy Klipsch obchodzą 20 rocznicę posiadania firmy. Dwa miesiące później, Klipsch wyposaża popularny system głośników komputerowych ProMedia 2.1 w funkcję bezprzewodową. Nazwany ProMedia 2.1 Wireless, system ten sprzedawany jest wyłącznie na stronie klipsch.com.
2010 - Kadence Designs uznaje Klipscha za oficjalnego dystrybutora na terenie USA i udziela licencji na LightSpeaker, pierwszy produkt łączący w jednym urządzeniu efektywne oświetlenie LED z bezprzewodowym dźwiękiem dookolnym, który instalowany jest tak jak żarówka. System ten zaprezentowany zostaje na Międzynarodowym Pokazie Elektroniki Użytkowej 2010 gdzie uzyskuje nagrodę Innovations Award i powoduje duże poruszenie w mediach. W ciągu jedynie miesiąca LightSpeaker uzyskuje największą reklamę w historii firmy, dodając również do listy swoich trofeów nagrody EH TOPS Award i Editor’s Choice Award od magazynu Popular Mechanics. Słuchawki Image S4i uzyskują również nagrodę CES Innovations Award2010 , podczas gdy magazyn Maximum PC umieszcza ProMedia 2.1 Wireless na liście “Najlepsze z najlepszych”.
powrót początek strony
Aktualności Nowości Wideo
Historia Warunki korzystania Polityka prywatności
Systemy kolumn głośnikowych System Play-Fi Kolumny głośnikowe HD Wireless Systemy stereo z gramofonem Słuchawki Systemy kina domowego Głośniki instalacyjne Akcesoria Akcesoria instalacyjne
Katalogi Dla prasy Reklamy Testy Newsy Ulotki produktowe Multimedia Instrukcje obsługi Zdjęcia Hi-Res
Gwarancja Gwarancja rozszerzona KGO